W tym ćwiczeniu narysujemy piłeczkę z charakterystycznym szwem. Zaczniemy od przygotowania pojedynczego elementu tego szwu.
19. Następnie włączamy narzędzie zaznaczania. W efekcie otrzymujemy następującą figurę
20. Zmieniamy ustawienie kształtu, usuwamy wypełnienie i pozostawiamy czarną linię obrysu. Grubość linii ustawiamy na 2px
21. Włączamy narzędzie węzłów i zaznaczamy dwa górne węzły na rogach figury.
22. Klikamy klawisz „Podziel ścieżkę w zaznaczonych węzłach” w górnym pasku narzędzi
23. Rozdzielamy ścieżkę klikając Ścieżka->Rozdziel lub [SHIF+CTRL+k]
24. Usuwamy górną część obiektu.
25. Dopasowujemy kształt szwu do wielkości ścieżki i ustawiamy je obok siebie
26. Czerwony element zaznaczamy i kopiujemy do schowka
27. Zaznaczamy kształt rozcięcia na piłeczce (nowo utworzony)
28. Powielamy ten element
29. Przechodzimy do edytora efektów ścieżki (prawa górna część ekranu) i wyszukujemy efekt „Deseń wzdłuż ścieżki”
30. W okienku narzędzia wybieramy najpierw polecenie „Link do ścieżki w schowku” (źródło wzorca)
31. Ustawiamy kopie wzorca na „Powtarzana, rozciągnięta”
32. Otrzymamy taki dziwny wzorek
33. Obracając czerwony obiekt i zmieniając jego wielkość ustawiamy oczekiwany wzorek
34. Zmieniamy kolor wypełnienia na taki jaki jest w naszym małym obiekcie i wyłączamy obramowanie.
35. Przekształcamy obiekt w ścieżkę [SHIFT+CTRL+C]
36. Rozdzielamy ścieżkę Ścieżka->Rozdziel lub [SHFT+CTRL+K]
37. Odznaczamy wewnętrzne elementy szwu – klikamy na elemencie trzymając klawisz [SHIFT]
38. Ustawiamy wypełnienie na czarne
39. Łączymy ścieżkę Ścieżka->Suma lub [CTRL+ +]
40. Usuwamy wzorcowy obiekt szwu.
41. Klikamy na jednym z czerwonych elementów szwu i zaznaczamy go.
42. Zaznaczamy wszystkie podobne elementy o tym samym kolorze wypełnienia Edycja->Zaznacz identyczne->Kolor wypełnienia
43. Łączymy ścieżkę Ścieżka->Suma lub [CTRL+ +]
44. Wyłączamy przyciąganie
45. Rysujemy koło jak na przykładzie poniżej
46. Wybieramy polecenie Obiekt->Wyrównaj i rozmieść lub [SHIFT+CTRL+a]
47. Ustawiamy następująco: Względem – Ostatni zaznaczony i Wyśrodkuj obiekty na osi pionowej – środkowy guzik
48. Dopasowujemy proporcje okręgu i szwu
49. Zaznaczamy i usuwamy elementy wystające poza okrąg
50. Powielamy ścieżkę okręgu
51. Zaznaczamy obie ścieżki i rozcinamy je Ścieżka->Rozcięcie ścieżki
53. Na koniec cieniujemy piłeczkę powielając okrąg, wypełniając je odpowiednimi szarościami i ustawiając odpowiednią kolejność widoczności obiektów